Kapasite Raporu Başvuru Formu,
01 Kasım 2024 tarihinden itibaren kapasite raporu düzenlenmesine ilişkin tüm müracaatlar (İlk kapasite, Kapasite Rapor Yenilmesi, Kapasite Rapor Değişikliği) ve takip işlemleri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği tarafından yönetilen “Sanayi Bilgi Sistemi” adlı web tabanlı uygulama aracılığıyla gerçekleştirilecektir. SBS ’ye https://sanayi.org.tr adresinden ulaşılabilmektedir.
Kapasite Raporu Başvuru Formu,
Kapasite raporu talebinde bulunan kişinin, firmayı temsile yetkili olduğuna dair imza sirküleri aslı ya da noter tasdikli sureti görülmek kaydıyla fotokopisi,
Mal sahibi ise iş yerinin tapu fotokopisi, Organize Sanayi Bölgelerinde bulunan firmalar için tapu veya tapu tahsis belgesi fotokopisi,
Kapasite raporu düzenlenecek işyerindeki personele ilişkin SGK bildirgeleri ve tahakkuk makbuzları,
İşyerindeki firma mülkiyetinde olan makine ve teçhizatın Yeminli Mali Müşavir veya Mali Müşavir onaylı bilançodaki toplam kıymeti,
İşyerindeki firma mülkiyetinde olan makine ve teçhizatın Yeminli Mali Müşavir veya Mali Müşavir onaylı listesi,
Kiralık olan makine-teçhizat için kira sözleşmesi ile birlikte tarafların imza sirküleri / imza beyannamesi; varsa taşeron sözleşmesi, leasing sözleşmesi, Leasinge ait proforma fatura ve ödeme planı,
Kiralık olan bina ve işyeri sözleşmeleri,
Varsa sanayi sicil belgesi fotokopisi,
Vergi Levhası fotokopisi,
Kalite Belge ve Sertifikalarının Listesi ve belge fotokopileri (ISO 9000 ,ISO 14000 , ISO 22000 belgesi, CE , Marka tescil belgesi , patent kullanım belgesi , Know-How sözleşmesi , Lisans Sözleşmesi , Çevre İzin Belgesi , HACCP belgesi v.b),
Maden ocaklarında maden ruhsatı, ruhsatı kiralanmış ise kiralama(rödavans) sözleşmesi,
Kapasite Ödeme dekontları
Kapasite Raporu Ödemeleri | Ücreti ve Yatırılacağı Hesap No |
---|---|
TOBB Onay Ücreti | 5.700 TL (Başvuru aşamasında Sanayi Bilgi Sistemi ekranından sanal pos ya da banka havalesi aracılığıyla ödeme yapılır.) (Ödeme Makbuzu odamıza da sunulmalıdır.) |
Oda Ücreti (5 işçiye kadar) | 10.400 TL (TR27 0001 0002 6909 1843 5450 03 Ziraat Bankası İznik Şb) |
Oda Ücreti (5-15 işçiye kadar) | 11.700 TL (TR27 0001 0002 6909 1843 5450 03 Ziraat Bankası İznik Şb) |
Oda Ücreti (16 işçi ve yukarısı) | 13.000 TL (TR27 0001 0002 6909 1843 5450 03 Ziraat Bankası İznik Şb) |
Eksper Ücreti | 2.200 TL |
(6) (7) ve (11) nci maddelerde sayılan belgelerin asılları kontrol edilerek bir suretleri dosyada muhafaza edilir.
Proforma Faturaya göre Kapasite Raporu düzenlenmez.
E-imzalı belgeler gerekli kontrolleri yapılmak suretiyle kabul edilir.
Kayıtlarda olmayan makineler dikkate alınmaz.
Bir işyerinde kapasite raporu düzenlenebilmesi için makinelerin işyerinde kurulu ve çalışabilir vaziyette olması gerekir.
Makine ve Teçhizatın kiralama süresi 1(bir) yıldan aşağı olamaz.
Kapasite Raporunun hazırlanabilmesi için yukarıdaki belgelerin tamamlanıp,https://sanayi.org.tr adresinden yüklenerek başvuru yapılması gerekmektedir.
Firma tarafından kapasite raporu talep formu ve ekinde istenen başvuruya eklenen evraklar ile beraber odaya da teslim edilir.
Başvuru ilgili raportör tarafından değerlendirilir,
Görevli eksper mühendisle beraber daha önceden belirlenen tarihte firmanın işyerine ziyarette bulunulur,
Eksper mühendis Kapasite Kriterlerine uygun olarak ölçüm ve tespitlerini yapar ve raporu tanzim eder,
Tanzim edilen rapor, onaylanmak üzere sistem üzerinden Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'ne (TOBB) gönderilir,
TOBB'un onayından sonra 1 nüsha(ASLI GİBİDİR onaylı) rapor firmaya yetkilisine verilir.
Süre bitimi,
Adresi değişikliği,
Kapasiteye esas verilerdeki değişiklikler.
Tesisin başka bir firmaya devir edilmesi, kısmen veya tamamen kiraya verilmesi veya geri alınması,
. İşyerinin değiştirilmesi sonucu, makine ve tesisat tablosunda kapasiteye etki edecek bir değişikliğin saptanması (bu durumda eski kapasite raporu iptal edilir yerine yenisi tanzim edilir. İşyeri değişikliğinde makine ve tesisat tablosunda kapasiteye etki edecek bir değişikliğin olmaması halinde yeni adresin TOBB'a bildirilmesi yeterlidir),
Firmanın sanayicilik vasfını kaybetmesi (firmanın üretimi bırakması veya işyerinin devamlı kapalı olduğunun İstanbul Ticaret Odası'nca tesbiti),
Kuruluşun feshi veya iflas etmesi,
Şahıs firmalarında firma sahibinin vefatı,
Tabii afetler nedeniyle makine ve tesisatın harap olması ve uzun zaman çalışmaz durumda bulunduğunun tespiti halinde, Geçerlilik süresinin dolması,
Firmanın faaliyet konusunu değiştirmesi veya işyerini başka bir il'e nakletmesi ve/veya başka bir Oda'ya kaydolmak suretiyle yeni bir kapasite raporu tanzim ettirmesi,
İznik Ticaret ve Sanayi Odası Ofisinden ya da internet sitemizden temin edilebilir.
İznik Ticaret ve Sanayi Odası Ofisinden Üyelerce düzenlenen belgelerdeki imzanın firmanın Odamızdaki dosyasında bulunan imza örneklerine uygun olduğu takdirde verilir.
Ücrete tabidir.
Kapasite Raporu Başvuru Formu,
Kapasite raporu talebinde bulunan kişinin, firmayı temsile yetkili olduğuna dair imza sirküleri aslı ya da noter tasdikli sureti görülmek kaydıyla fotokopisi,
Mal sahibi ise iş yerinin tapu fotokopisi, Organize Sanayi Bölgelerinde bulunan firmalar için tapu veya tapu tahsis belgesi fotokopisi,
Kapasite raporu düzenlenecek işyerindeki personele ilişkin SGK bildirgeleri ve tahakkuk makbuzları,
İşyerindeki firma mülkiyetinde olan makine ve teçhizatın Yeminli Mali Müşavir veya Mali Müşavir onaylı bilançodaki toplam kıymeti,
İşyerindeki firma mülkiyetinde olan makine ve teçhizatın Yeminli Mali Müşavir veya Mali Müşavir onaylı listesi,
Kiralık olan makine-teçhizat için kira sözleşmesi ile birlikte tarafların imza sirküleri / imza beyannamesi; varsa taşeron sözleşmesi, leasing sözleşmesi, Leasinge ait proforma fatura ve ödeme planı,
Kiralık olan bina ve işyeri sözleşmeleri,
Varsa sanayi sicil belgesi fotokopisi,
Vergi Levhası fotokopisi,
Kalite Belge ve Sertifikalarının Listesi ve belge fotokopileri (ISO 9000 ,ISO 14000 , ISO 22000 belgesi, CE , Marka tescil belgesi , patent kullanım belgesi , Know-How sözleşmesi , Lisans Sözleşmesi , Çevre İzin Belgesi , HACCP belgesi v.b),
Maden ocaklarında maden ruhsatı, ruhsatı kiralanmış ise kiralama(rödavans) sözleşmesi,
Kapasite Ödeme dekontları
Talebi içeren dilekçe
Noter tarafından onaylı imalat defteri,
Alış ve Satış faturaları (talep edilen döneme ait),
Odamız veznesine 341 TL. Belge ücreti ve ekspertiz ücreti olarak yatırılır.